Ons team bestaat uit  8 groepsleerkrachten, een leerkrachtondersteuner, een onderwijsassistent, een intern begeleider, een ict'er en een vakleerkracht gym . De dagelijkse leiding is in handen van de directeur.  De leerkrachtondersteuner heeft een lesbevoegdheid en kan hiermee zelfstandig een groep draaien in samenspraak met de groepsleerkracht. Zij begeleidt individuele en groepjes kinderen onder verantwoordelijkheid van de groepsleerkracht. Daarnaast ondersteunt zij de leerkracht bij diverse activiteiten.             
 

Stagiaires

Net als alle scholen van de Stichting Jong Leren bieden wij stageplaatsen aan aan stagiaires van PABO’s en opleidingen voor onderwijsassistenten.

Het team

 


Heleen
Als interim directeur van de Franciscusschool werk ik met veel plezier op deze locatie in Haarlemmerliede.
de Franciscus is een fijne school waar enthousiaste en sterke leerkrachten werken. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij, ook al is het tijdelijk.
Jarenlang heb ik als , eerst intern begeleider en later directeur, voor de Stichting Jong Leren gewerkt. Na mijn pensioen in januari 2021 mocht ik toch nog aan de slag en wel hier.
Naast mijn werk besteed ik, samen met mijn man, veel tijd aan onze kleinkinderen. Ter ontspanning wandelen we veel. Ook hier in Haarlemmerliede.  Wat een prachtige plek voor een school!

 

 


Trude

Ik werk als leerkracht in groep 1/2 op deze gezellige dorpsschool. De kleuters die zo lekker nieuwsgierig en spontaan de school binnenkomen en van alles willen leren inspireren mij steeds weer om van alles te gaan doen met ze. Zelf houd ik ook erg van de natuur en dat is op ons plein en in de omgeving zeker te vinden.






 

 Lianne                                

Op deze school word ik heel enthousiast van de groene omgeving. Meester Mike en ik zijn bewegend leren aan het opzetten binnen deze school. Deze groene omgeving leent zich daar uitstekend voor. Juf Linda en ik gaan er dit jaar volledig voor om van groep 7/8 een fijn jaar te maken. Een jaar waarin veel geleerd wordt. Naast het harde werken besteden wij tijd aan het sociale aspect van de groep. Voor ons is de prioriteit dat elke leerling met een goed gevoel naar school komt en met een goed gevoel weer naar huis gaat, alleen dan is er ruimte om te leren







 

 Fabienne                                

De Franciscus Haarlemmerliede, afgelopen jaar was dit voor mij nog een onbekende school. Totdat ik mij ging verdiepen in deze prachtige school. En wat ben ik blij dat ik deze school gevonden heb. Klein, betrokken en vooral samen met elkaar, de collega’s, de kinderen en de ouders. Samen zorgen voor de kinderen. Dat past heel goed bij mij. Een kind dat goed in zijn of haar vel zit, vind ik erg belangrijk. Naar mijn idee kan je alleen dan optimaal gaan leren en ontwikkelen. Ook samen plezier maken staat bij mij hoog in het vaandel, hard werken zodat er daarna tijd over is voor leuke dingen! Op woensdag, donderdag en vrijdag ben ik te vinden in groep 5/6.




 

 Judith

Ik ben Judith van der Meij (16 jaar werkzaam in het basisonderwijs) en sinds augustus dit schooljaar werkzaam op deze gemoedelijke dorpsschool in groep 3/ 4. Samen Martine Bon draai ik deze groep. Voorheen heb ik op 2 grotere scholen gewerkt.  Deze school (in het groen) kwam op mijn pad en voor mij een fijne en mooie kans om aan iets nieuws te beginnen. 
Ik hecht veel waarde aan onze kernwaarden; vertrouwen, samenwerken, nieuwsgierigheid en plezier. Deze kernwaarden zijn van belang om tot leren te komen. Naast de kernwaarden vind ik het gedrag van de leerlingen, maar ook van de leerkrachten een continue proces. Kritisch en eerlijk zijn naar de kinderen, maar ook naar jezelf als leerkracht. Genieten doe ik van de momenten dat ik zie dat een leerling groeit in zijn of haar ontwikkelingen. Ik kijk er naar uit om ook uw kind in mijn klas te mogen verwelkomen.

  

 


 Mike  

Ik werk als gymdocent op de St. Franciscusschool. Binnen de gymles vind ik het belangrijk dat de leerlingen zoveel mogelijk verschillende sporten aangeboden krijgen. Hierdoor worden de leerlingen allround opgeleid en breiden zij hun kennis uit op het gebied van sport.  Daarnaast ervaren de leerlingen meer plezier en worden zij nieuwsgieriger naar de gymlessen.

 

 





 Daisy  


Ik ben Daisy Wijers en al bijna 17 jaar werkzaam voor stichting Jong Leren. Sinds vorig schooljaar ben ik te vinden op de maandag en dinsdag in groep 5/6. Op de andere dagen ben ik praktijkbegeleider op de scholen die binnen Jong Leren vallen. Ik coach en begeleidt startende leerkrachten en de zij-instroom kandidaten. Ik heb enorm veel zin om met elkaar er een fijn schooljaar van te maken!




 
 

 Chantal

Dit is alweer het tweede jaar dat ik op de Franciscusschool ben. Samen met Trude werk ik met veel plezier in de kleuterklas. Voor mij is het belangrijk dat kinderen goed in hun vel zitten, vertrouwen hebben in zichzelf en zich prettig voelen in de klas. Dit zijn voorwaarden om tot leren te kunnen komen. Kinderen tot hun recht laten komen en hun eigen kwaliteiten leren ontdekken en ontwikkelen, daar help ik de kinderen graag bij. Sinds enkele jaren heb ik ook een kindercoachpraktijk in Haarlem. Een perfecte combinatie met het onderwijs, werken met kinderen is echt mijn passie!
 

 




 

 
Sanne

 

Mijn naam is Sanne en ik draai sinds kort groep 3/4 samen met juf Judith. Ik kom van een school in Almere, want ik ben pas verhuisd naar Vijfhuizen. Ik vind de omgeving van de school fantastisch; het past bij mij als persoon en ik vind het geweldig voor de kinderen uit de buurt dat zij op zo'n mooie plek onderwijs kunnen volgen. Ik doe mijn best om kinderen van alles te leren; lezen, schrijven, rekenen, spelling, taal en natuurlijk goed en leuk omgaan met elkaar. Samen met ouders streef ik ernaar om dit te doen in een gezellige, open en gemoedelijke sfeer. Hierbij zijn de kernwaarden van de school (vertrouwen, samenwerken, nieuwsgierigheid en plezier) heel belangrijk. Ik vind het fantastisch dat ik juf kan zijn; het vak geeft mij veel voldoening.


 


 

 Linda

Sinds augustus 2021 werk ik, op maandag en dinsdag, als leerkracht van groep 7/8 op deze prachtige en unieke dorpsschool in het groen. Belangrijke aspecten in de klas zijn voor mij: vertrouwen, respect, plezier, samenwerken, structuur, uitdaging en eigenaarschap. In de bovenbouw gaan we de kinderen voorbereiden op een passende plek in het voortgezet onderwijs. Ieder kind is uniek en mag op zijn eigen manier en eigen niveau leren. In de klas (en buiten) doen we dit met afwisselende werkvormen. 

Een belangrijk aspect van het samenzijn en leren in een klas zijn voor mij sociale vaardigheden en werkhouding. Dit heeft een plek door de hele schooldag heen. 


 

 Jitske

Begin schooljaar 2021-2022 ben ik, terug van weggeweest, gestart als ICT'er op deze mooie school aan de Liede. Ik ben werkzaam op 3 scholen als ict-coördinator en sta nog twee dagen voor de groep op een school in Nieuw-Vennep waar ik woon.
Samen met het team en de leerlingen wil ik ict een mooie plek geven binnen het onderwijs op de st. Franciscus.
Dit jaar staat het opstarten van digitale leiders bovenaan het programma. Door samen met de kinderen (de digitale leiders) na te denken over hoe ict (en alle middelen) ingezet kunnen worden binnen het onderwijs en welke rol zij daarin kunnen betekenen, krijgt het meer betekenis.



 

 Priya

Ik ben Priya en ben sinds dit jaar begonnen als onderwijsassistent op Basisschool St. Franciscus voor de groepen 1 / 2 en 7 /8. Wat mijn gelijk opvalt is de unieke plek voor de school. 
Ik ben heel warm ontvangen door het team, maar ook door de kinderen.
Ik heb er heel veel zin in!





 

 Maartje

Ik ben vanaf januari 2022 werkzaam op deze gezellige school in Haarlemmerliede, een dorpje waar ik al heel lang nieuwsgierig naar was omdat ik er vaak langs reed met de fiets of in de trein. Ik vind het dan ook heerlijk om hier te werken aan het mooie water. 
Mijn liefde voor natuur, kunst en geschiedenis zorgt dat ik dit graag deel met de kinderen en daar krijg ik hier de ruimte voor. Naast mijn werkzaamheden als onderwijsassistent geef ik dus ook een aantal kunstlessen waar ik vooral de nadruk wil leggen op vakoverschrijdend leren. Kunst is daar een heel mooi medium voor!
Van elkaar leren, met elkaar leren en voor elkaar leren zijn voor mij de meest waardevolle leerdoelen.